מצלמת רכב – זה יכול להציל אתכם ממספר בעיות | מידע שימושי

1,432

בעולם שבו הכל מתועד ומשותף ברשתות החברתיות, אין ספק כי המצלמה (או יותר נכון הסמארטפון) הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. על כן, היה זה רק עניין של זמן עד שכל עניין הצילום והמצלמות יגיעו גם לרכבים שלנו.

אין ספק כי הרכב שלנו, לעיתים נקרא גם הבית שלנו. אנו מבלים בו זמן רב, בין אם בפקקים בדרך לעבודה, אחר הצהריים לבילויים או בסופשים לטיולים. הרכב שלנו הוא המנוע שלנו, הוא הגורם שבאמצעותו אנו יכולים להגיע ממקום למקום, אז למה שלא נרגיש בו בטוחים?

כאן נכנסת לתמונה מצלמת הרכב, שמשתלבת בו בצורה מופלאה ועוזרת לנו לשמור על החיים שלנו בעת נהיגה בכביש. אז נכון, אמנם לא מדובר ברעיון חדשני, כיוון שמצלמות לרכב קיימות כבר במספר רכבים, אך עד כה היו ממוקדות יותר בצד האחורי של המכונית, ועזרו לנו לחנות ברוורס.

כיום, מצלמות לרכב משמשות את הנהגים למגוון רב של פעולות: הן יכולות לתעד נסיעות, ובכך לספק ראיות במקרים של חלילה תאונות דרכים, בזכות המצלמות ברכב אנו יכולים להוכיח את חפותנו במידה ואנו נתפסים על ידי שוטר, ובכלל – הן יכולות לתעד את נופיה היפים של מדינת ישראל כאשר אנו נוסעים לטיול עם הרכב.

אז מהם המאפיינים הבולטים של המצלמות לרכב?

התקנה

מצלמות ווידואו לרכב נחשבות כפשוטות ביותר להתקנה, ולמעשה, כל מה שנדרש עבורכם על מנת להתקין אותם הוא דבק מיוחד. את המצלמה תוכלו להדביק באמצעות הדבק המיוחד אל המראה האחורית בסביבת הנהג.

מחיר

כמו כל מוצר שקיים בשוק, גם את המצלמה לרכב ניתן למצוא בשלל דגמים, מידות, איכויות ומחירים. המחירים נעים על קשת רחבה ביותר, כך שיוכלו להתאים לכל כיס. עם זאת, חשוב לדעת כי מצלמה זולה מידי עלולה להתגלות כבעייתית וכבעלת איכות צילום ירודה ואינה ברורה. מצלמה שכזאת נחשבת לא פונקציונלית במיוחד, כיוון שהמטרה העיקרית שלה היא לצלם ולזהות פרטים קטנים באופן ברור. מצד שני, לא מומלץ לרוץ ולהשקיע אלפי שקלים במצלמת רכב, אלא לחפש את האמצע – מצלמה איכותית היכולה להציג תמונות באיכות HD, ובמחיר משתלם.

רזולוציית הווידאו 

מצלמות הרכב שניתן לרכוש היום הינן בעלות רזולוציה של 1920X1080, ברמה גבוהה של Full HD. כמו כן מרבית המצלמות מיועדות גם לצילום לילי בתנאים חשוכים, ומאפשרות אף צילום סטילס בנוסף לצילום הווידוא.
תכונה נוספת הקשורה בצילומי הווידאו היא צילום תמונות בזווית הפוכה של 180 מעלות.



שימוש טכני  

על גבי מסך המצלמה יימצאו כפתורים גרפיים (אייקונים) הנחשבים כברורים, נוחים וידידותיים למשתמש. כמו כן, ניתן גם למצוא מצלמות לרכב בעלות תפריט הפעלה במגוון שפות.

סאונד 

מעבר להקלטת התמונה (הסטילס והווידוא), ישנן מצלמות אשר יכולות להקליט גם את הסאונד הנשמע ברקע. מדובר בפונקציה שימושית וקריטית במיוחד, למשל במקרים בהם אנו רוצים להוכיח כי שוטר דיבר אלינו בצורה שאינה כחוק.

שמירה אוטומטית

ישנן מצלמות לרכב בשוק, אשר מסוגלות לשמור ולהקליט באופן אוטומטי את כל התיעודים שנתפסו בעדשת המצלמה. כך למעשה, המצלמה פותרת מכם את הצורך לזכור להקליט נסיעות, ולהיות בטוחים שעל כל מקרה לא צפוי שיגיע – התיעוד שלכם יישמר באופן בטוח. כך למשל, במקרה של תאונה תוכלו להשתמש בצילומים הללו למקרים כמו תביעות ביטוח.
בנוסף, בחלק מהמצלמות תוכלו לבצע הקלטת חירום ידנית. הכוונה היא, לתיעוד באופן ידני אירוע כלשהו המתרחש בכביש, ולאחר ביצוע ההקלטה לא יהיה ניתן להסירו, אלא אם באמצעות מחשב. זאת בזכות הגנה הקיימת על אותו קובץ.

 

WIFI

כיום, נדיר למצוא מכשיר טכנולוגי כלשהו שלא קיימת בו האופציה לחיבור לרשת אלחוטית (WIFI). גם במקרה של מצלמות הרכב, תוכלו למצוא שלל מצלמות בעלות חיבור WIFI שדרכו ניתן להתחבר לאפליקציה בסמארטפון. כך תוכלו להעתיק סרטונים או תמונות סטילס ישירות מן המצלמה אל הטלפון שלכם, ובכך להפוך את אותם קבצים להרבה יותר זמינים ונגישים, ואפילו לשתף אותם ברשתות החברתיות.

 

GPS

במספר דגמי מצלמות לרכב תוכלו למצוא מצלמות הכוללות בתוכן התקן GPS מתקדם, המאפשר למצלמה לדעת באופן אוטומטי היכן בוצע הצילום, מה היתה מהירות הנסיעה ופרטים נוספים על אופייה של הנסיעה. באמצעות אותו תיעוד, יהיה ניתן להוכיח בקלות ובפשטות כי אכן נסע במהירות המותרת, ביצע עצירה מלאה בתמרור עצור, ועוד.

 

מצב חנייה

תכונה נוספת רלוונטית ושימושית במצלמות לרכב הינה "מצב חניה". בפונקציה זו, כאשר הרכב נמצא במצב דומם מעל 10 דקות, נכנסת המצלמה למצב "זיהוי תנועה". הכוונה היא, כי במידה והרכב יקבל מכה פתאומית חזקה, המצלמה תקלוט בעדשה את העבריין ובכך תוכל למנוע תאונות "פגע וברח".

 

צילום ב-360

אחד החידושים הטכנולוגיים הגדולים ביותר של התקופה האחרונה – צילום ב-360 מעלות. כיום, בדגמים בודדים וספציפיים של מצלמות לרכב ניתן למצוא מצלמות בעלות צילום 360. כעת, אותן מצלמות ניתן למצוא רק בניידות המשטרה השונות, אך בעתיד הקרוב היא תגיע לכולנו. באמצעות צילום ב-360 מעלות ניתן לדעת מה קורה מסביב לרכב שלנו בכל רגע נתון, מבלי לפספס אף פרט.
מעבר לכך, באמצעות המצלמה הזו, ניתן לתעד פעילות חשודה ממרחק של כמה מאות מטרים, לצלם לוחית רישוי של רכב בתנאים חשוכים ולהציג תמונה מלאה של פנים הרכב ומחוצה לו.

אם כן, לאחר שרכשתם את הידע המספק במגזין הרכב שלנו בכל תחום מצלמות הרכב, והחלטתם שאתם אכן מעוניינים לרכוש אחת כזאת לרכב שלכם,

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לבצע קנייה חכמה ומשתלמת של מצלמת רכב:

 

  1. וודאו כי מאחורי המצלמה שאתם מעוניינים בה עומד שם או מותג מוכר בעל שם עולמי.
  2. חפשו סרטונים של אותה מצלמה בפלטפורמות כמו יוטיוב, על מנת לצפות בה מבצעת מבחני נסיעה בתנאי יום ובלילה.
  3. וודאו כי המצלמה שאתם מעוניינים לרכוש יכולה לשהות בטמפ' של 60 מעלות לפחות. זאת תוכלו לבדוק במפרט הטכני שלה. מצלמות רכב צריכות להיות עמידות לתנאי חום קיצוניים השוררים ברכב, ועל כן חשוב לוודא זאת טרם הקניה.
  4. בדקו האם קיימת אחריות למוצר, ואם כן – דרשו תעודת אחריות. מצלמות לרכב נחשבות תחום חדש יחסית בכל עולם הרכבים והטכנולוגיה. על כן, אל תקלו ראש בעניין, ודרשו לקבל תעודת אחריות לפחות לשנה.
  5. דאגו לרכוש מצלמת רכב רק ממשווקים מורשים.
  6. בצעו השוואות מחירים לדגמים זהים באתרי אינטרנט כמו זאפ.
  7. המלצות – אין כמו המלצה מפה לאוזן. בקשו המלצות ממכרים, חברים, משפחה, פורומים באינטרנט, קבוצות פייסבוק ועוד. כך תוכלו להיות בטוחים שלא תפלו בפח.

לסיכום, אין ספק כי מצלמת רכב היא בהחלט הדור הבא בעולם הטכנולוגי של הרכבים. מצלמת רכב הינה בעלת מגוון רב של פונקציות שיכולות להציל לנו את החיים, להציל אותנו במקרה של תאונות ותביעות, ובגדול – להקל עלינו את הנסיעה ברכב ולגרום לנו לתחושת ביטחון מוגברת.
בעתיד הקרוב נראה כי אט אט מצלמת הרכב תכנס לכל רכב חדש שייצא לשוק ותהפוך היות חלק בלתי נפרד ממנו.

 

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן