סובארו XV – מבחן דרכים (2.0 ל', אוט', 4×4)

2,401

הדגם הקודם של ה-XV של סובארו היה רכב ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל עם מעל 13 אלף יחידות, והוא הדגם הנמכר ביותר של סובארו בשנים האחרונות.

 

הדגם החדש לא שונה ממנו מהותית, ומציע חווית נהיגה מצוינת גם בשטח, עיצוב נוח ואיבזור נרחב. כדי שתדעו עליו קצת יותר בדקנו עבוכם מה הסובארו XV שווה.

פלטפורמה חדשה ישנה

בהשוואה לדגם הקודם, גם ה-XV החדש מבוסס על פלטפורמט האימפרזה המשפחתית, אלא שזו האימפרזה החדשה יותר. בגלל שהוא מתבסס על רכב משפחתי נראה כאילו הוא קטן יותר מרכבי פנאי אחרים, אך האמת היא שהוא קטן מאחרים רק בסנטימטרים בודדים. כך לדוגמה, הספורטאז' והטוסון החדשים ארוכים ממנו רק ב-3 ס"מ.

 

עיצוב חיצוני

תגידו מה שאתם רוצים על חשיבות ההנעה או הבטיחות, אבל בסופו של דבר הגורם הבולט ביותר ברכב הוא העיצוב. זה הדבר הראשון שנראה במפגש עם הרכב, וזה הגורם שיזכה להכי הרבה פידבקים מהסביבה. ההתרשמות מן העיצוב היא עניין סובייקטיבי, אולם אין ספק שה-XV בעל עיצוב ייחודי ביחס לרכבי פנאי אחרים.

הפלטפורמה של ה-XV חדשה, אבל הוא נראה דומה באופן משמעותי לדגם הקודם. אמנם מדובר בדור חדש לרכב הפופולרי, אך במבט ראשון וגם במבט שני נראה כאילו מדובר במתיחת פנים. הוא דומה באופן מהותי לדור הקודם, וההבדלים הבולטים הם פנסי הערפל בפגוש הקדמי, פסי כרום בצורת L, פנסים אחוריים עם צורת C אדומה וזהו. כאן נגמרים השינויים החיצוניים.

בגזרת הנתונים שלא השתנו ומוסיפים לעיצוב המיוחד אפשר למנות חיפויים שחורים מעל לגלגלים וחישוקי גלגלים גדולים יחסית. בנוסף, הפרונט של מכסה המנוע יוצא קדימה, והמרחק בין הצמיג לכנף גדול יחסית ומייצר מכונית שטח לא רעה בכלל.

 

עיצוב פנימי

גם בתוך תא הנוסעים לא התבצעו שינויים רבים, והשינוי המשמעותי ביותר (אך מינורי לאמיתו של דבר) הוא שימוש בחוטי תפירה כתומים שמכניסים חיים לתא הנוסעים. תא הנוסעים עשוי מחומרים טובים וחזקים ומעורר רושם אמין של מלאכת הרכבה טובה ומושקעת.

לוח המחוונים מעוצב באופן קלאסי וכולל מחשב דרך במרכז וקונסולה אמצעית. הרכב כולל גם אבזור מצוין, עם מסך מולטימדיה הכולל את כל האפליקציות החשובות לנהיגה. על מסך המולטימדיה ממוקם מסך אינפורמציה שיתן לכם מידע מועיל על מצב הרכב כמו שיפוע הנסיעה בעת נהיגת שטח ועוד.

המושבים נוחים בסך הכל עם תמיכה צידית טובה ומשענת יד נוחה. במפתיע, המושבים האחוריים נוחים יותר, ומספקים תמיכה טובה יותר לירכיים וגם מרחב רגליים מעולה. הרכב מעוצב כך שהשגג נמצא בשיפוע באזור ראשם של היושבים מאחור, כך שנוסעים גבוהים במיוחד עלולים לסבול מחוסר נוחות מסוים.

אחד החסרונות הבולטים של העיצוב הפנימי ב-XV הוא תא המטען הקטן יחסית. רצפת תא המטען גבוהה, מה שמשאיר לו שטח קטן וגורם לו להיות צפוף ובעייתי במקרה של טיול משפחתי בן מספר ימים.

סובארו xv
תא נוסעים רחב ומפואר

מנוע

המנוע של ה-XV עובד מצוין, אבל לא כולל נתונים מרשימים במיוחד. הוא כולל מנוע בנפח 2 ליטר עם 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד והנעה כפולה שפועלת כל הזמן. תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חוסכת בדלק, אולם מרעישה יחסית ונותנת תחושה מעט לא נעימה. הרכב מאיץ מאפס למאה ב-10.4 שניות ומגיעה למהירות מירבית של 194 קמ"ש.

איכות הנסיעה

כמו שאתם בטח יודעים, בסופו של דבר ברכב נוסעים, לכן חשוב לדבר גם על איכות ונוחות הנסיעה. צלקות בכביש וכבישים משובשים לא מהווים בעיה לגלגליו של ה-XV, אולם גלים בכביש גורמים לעליות וירידות חדות יחסית של המרכב, והנוסעים להרגיש את זה.

אבל בסופו של דבר מדובר ברכב 4X4, ואתם רוצים לדעת איך הוא מתמודד עם שטח. ובכן, במילה אחת- נהדר. עליות חדות, שבילים בוציים ואבנים בינוניות, את כולם עובר ה-XV בעזרת מערכת ההנעה הכפולה שלו. נוחות הנסיעה נשמרת גם בתנאי דרך קשים והנוסעים לא מרגישים מטולטלים במיוחד והרכב לא מחליק.



הבטיחות מעל לכל

אחד הדברים החשובים ביותר במכונית הוא הבטיחות. אנחנו שומעים על תאונות דרכים כל הזמן, ויצרניות הרכב נוקטות באמצעים שונים שנועדו לצמצם את תאונות הדרכים ואת הפגיעה כאשר הן מתרחשות בכל זאת.

כיסא הנהג ממוקם גבוה יחסית כדי להעניק לו שדה ראייה רחב, מה שמעניק תחושת ביטחון רבה בעת הנהיגה ברכב. בנוסף, ברכב מותקנת מערכת EyeSight שפותחה במיוחד כדי לסייע לנהג. המערכת היא כמו זוג עיניים נוספות שסורקות את הכביש בעזרת שתי מצלמות. בצורה הזו נוצרת תמונה תל ממדית צבעונית עם זיהוי תמונה מעולה. הצורה, המהירות והמרחק של העצמים שנמצאים בסביבת המכונית מזוהים, ובשעת סכנה המערכת מזהירה את הנהג ואף מפעילה את הבלמים במידת הצורך.   

המערכת כוללת גם בקרת שיוט שמאפשרת לקבוע את המהירות בה תיסע המכונית, אבל בניגוד לבקרת שיוט רגילה המכונית יודעת גם להאט כאשר הנהג שלפניך מאט. היא גם מתאימה את המהירות לתנאי הדרך ולרמת המאמץ של המנוע.

בנוסף, המערכת מתריעה גם על סטייה בתוך הנתיב וממנו. אם הנהג מאבד ריכוז וסוטה המערכת מסייעת לו לשמור על עירנות באמצעות זמזום והתראה מהבהבת. פיצ'ר נוסף של המערכת הוא התרעה כאשר הרכב שלפניכם מתחיל לנוע ובלימה של המכונית כאשר הרכב שלפניכם עוצר בפתאומיות.

 

התנהגות בכביש

עם כל המערכות המתוחכמות האלה אתם בטח שואלים את עצמכם מתי בכלל נוהגים. אז זה לא בדיוק ככה, ואמנם המערכות מסייעות בנהיגה, אבל זה עדיין לא הרכב האוטונומי לו כולנו מחכים. מבחינת התנהגות בכביש האחיזה של הרכב על הכביש טובה, עם זוויות גלגל מוחשיות והתנהגות בטוחה. מבחינת המנוע, התיבה הרציפה מוודאת שהמנוע נמצא בסל"ד המתאים לתנאי השטח, אבל בסל"ד גבוה תסבלו מרעש חזק יחסית.

צריכת דלק

מלבד ההוצאה הראשונית של קניית הרכב והתשלום על הביטוח, ההוצאה הגבוהה ביותר תהיה הדלק, וב-XV הצריכה לא נמוכה במיוחד. אמנם היצרן מצהיר על צריכת דלק של 15.6 ק"מ לליטר, אולם על נתוני צריכת דלק שנעשו בבדיקות שונות המכונית נוסעת 11.8 ק"מ לכל ליטר דלק.

 

השורה התחתונה

בסופו של דבר הסובארו XV היא רכב בממדים קרובים למכונית משפחתית שמאפשרת נהיגת שטח איכותית. אם אתם מחפשים רכב שטח במחיר סביר ובממדים קטנים זו יכולה להיות בחירה מצוינת עבורכם. נתוני הנהיגה שלה מצוינים, וההנעה הכפולה מציעה יכולות טובות מאוד.

אפשר לומר שיכולות נהיגת השטח שמציגה ה-XV גבוהות מהמקובל בקטגורית הפנאי בה היא נמצאת. בנוסף ליכולות השטח מציעה המכונית נוחות רבה לנוסעים ולנהג ותא נוסעים מאובזר היטב. החסרונות הבולטים של המכונית היא צריכת דלק גבוהה ותא מטען קטן שעשויים להיות בעייתיים לאנשים מסויימים, אולם הם לא מעידים על פגם יוצא דופן במכונית.

גרסת ה-2.0 ליטר עולה 156 אלף ש"ח, ותוכלו לבחור בגרסה זולה יותר שעולה 135 אלף ש"ח. חשוב שתשימו לב לכך שהגרסה הזולה לא כוללת חלק ניכר ממערכות הבטיחות המתקדמות ונוסעת טוב פחות בשטח.

 

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן