מבחן רכב – יונדאי סונטה

2,026

כשמכונית עוברת מתיחת פנים, זו הזדמנות מצוינת לעשות לה סקירה מקיפה. יצאנו לבדוק את מכונית המנהלים ההיברידית של ינודאי- יונדאי סונטה.

 

יחד עם הסונטה, מובילה את שוק מכוניות המנהלים הסקודה סופרב, אך אנחנו נתמקד דווקא בסונטה. זוהי מכונית גדולה ומאובזרת, כיאה למכונית מנהלים אמריקאית, והיא אהובה מאוד על הקהל הישראלי. הצלחתה הרבה של המכונית לא מנעה מחברת יונדאי להכניס מספר חידושים בדגם החדש. כמובן, המרכיבים המוצלחים נשארו כמו שהם, אבל מספר נקודות שהיו זקוקות לשיפור תוקנו כך שהמכונית תוכל להתחרות במכוניות האחרות בצורה ראויה יותר.

 

רעשי רקע

המתלה מרעיש פה ושם, נדנוד קל מורגש בפניות ומהמורות עושות רושם על הנוסעים- אבל למרות כל אלה המכונית מציעה נוחות רבה בנסיעה. נוחות הנסיעה נמדדת קודם כל ברמת הבידוד מהכביש ומרעשי הדרך שמציעה המכונית, והסונטה מצטיינת בכך. היא מבודדת את פגעי הכביש בצורה מצוינת תוך שמירה על תחושת רכות, הרעשים נשארים בחוץ, וגם המנוע כמעט לא נשמע.

 

איך המנוע?

בגזרת המנוע לא נרשמו שינויים לעומת הדגם הקודם, כך שמדובר במכונית היברידית שמשלבת הנעה בבנזין ובחשמל, עם יחידת הנעה המורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי- יחד הם מספקים 193 כ"ס.

מנוע הבנזין הוא המנוע העיקרי, ומנוע החשמל נועד כדי לסייע בתאוצה וכדי לשמור על כוח זמין. המכונית יודעת לעבור בעצמה בין המנועים הודות למחשב הניהול המתקדם שמותקן בה. שני המנועים, מנוע הבנזין, והמנוע החשמלי חרישיים ובעת ההנעה הרעש היחיד שתשמשו הוא צליל הנגינה האלקטרוני שמיידע אתכם שרכב הונע.

יונדאי סונטה
יונדאי סונטה – מנהלים משפחתית

צריכת דלק

אחד הנתונים המשמעותיים הוא צריכת הדלק של המכונית, ואנחנו שמחים לספר לכם שהסונטה מצטיינת בתחום הזה. ביצועי המנוע של הסונטה מצויינים בזמן נסיעה, והמעבר בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין מסייעים לחסוך בדלק. צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה רגילה היא 16.6 ק"מ לליטר, ובנסיעה ארוכה ומחושבת יותר כ-20 ק"מ לליטר.

 

איך היא נוסעת?

בסופו של דבר המכונית מיועדת לנסיעה, לכן אתם רוצים לדעת איך הסונטה נוסעת בפועל. כיאה לרכב מנהלים מציעה הסונטה יציבות ונינוחות על הכביש, וכל עוד תקפידו על נהיגה מאוזנת תרגישו בטוחים במכונית. כמובן שזהו לא רכב מירוץ, ובנהיגה פרועה או מסוכנת לא תרגישו בטוחים והסונטה תאים בדיוק לצרכים שלכם.

הסונטה נוחה מאוד לנהיגה, ומשייטת על הכביש בצורה יציבה ומהנה. גם כשהכביש מתפתל או עולה ויורד הגה הסונטה נשאר בטוח והמכונית נוסעת בביטחה. כל הנתונים האלה טובים ויפים כאשר המכונית לא נמצאת בעומס, או אז הסיפור שונה.

המכונית שוקלת 1630 ק"ג, ואם תוסיפו משקלם של נוסעים ומטען מדובר במשקל לא נמוך. כאשר מעמיסים על המכונית היא מגיבה להם ונוסעת טוב פחות. זה שהביצועים יורדים צריכת הדלק עולה זה טבעי, אבל גם ההגה מרגיש פחות בטוח בידיים כאשר המכונית עמוסה. למעשה, כאשר המכונית עמוסה יש תחושה שהמכונית מעט מסורבלת יותר על הכביש, וחלקיה השונים, ובעיקר ההגה והגלגלים לא מגיבים כמו שהיית מצפה ממכונית כזה.

 

הבלמים

הבלמים של המכונית תקינים ובטוחים, אבל נותנים לנהג תחושה מעט משונה. הם לא מתפקדים כמו בלמים שפשוט בולמים, אלא מצריכים תנועה ארוכה יחסית שמספקת לנהג תחושה מוזרה ומעט ספוגית.

 

עיצוב

בעולם בו המדיום הוא המסר, אין ספק שהעיצוב של המכונית הוא אחד מהדברים החשובים ביותר. אתם נוסעים במכונית, וכל מי שמכיר ופוגש אתכם נחשף לעיצוב הזה. בעזרת העיצוב של המכונית אתם משדרים לסביבה את עצמכם, לכן אין ספק שתהיו מעוניינים בעיצוב מיוחד.

הדגם הקודם של הסונטה לקה מעט בתחום העיצוב, ובדגם החדש העניין הזה טופל. זה לא שהדגם הקודם לא היה יפה, אלא שהיו בו מספר ליקויים חיצוניים, בעיקר בחזית, ובדגם הנוכחי החזית עברה מתיחת פנים.

בסונטה החדשה תמצאו פגוש חזק ואגרסיבי יותר ובתוכו יחידות תאורה חדשות. המראה החדיש של יחידות התאורה, עם המסגרות הכחולות שהן מכילות מספקים לסונטה מראה עתידני, מה שמתאים למכונית היברידית שנחשבת לעתיד של כלי הרכב. הפגוש החדש מעוצב בצורה מחודדת, שמשתלב עם תאורת הלד בעלת 5 הקומות. גריל הטרפז גם הוא עבר שינוי קוסמטי קטן, וכעת רדאר הבטיחות מוטמע בתוך הסמל כך שנוצרת הרמוניה רבה יותר.

עד כאן עסקנו בחלק הקדמי, אבל גם חלקה האחורי של הסונטה עבר עדכון שגרם לו להיראות הרמוני יותר. הספולייר האחורי הקטן אך בולט לעין שהיה בדגם הקודם נעלם, לוחית הרישוי מוקמו מעט נמוך יותר והפנסים האחוריים משלימים מראה מוקפד יותר.

עיצוב פנים

אם בחוץ התרחשו שינויים רבים, הרי שבפנים מדובר בהבדלים מינוריים יותר. גלגל ההגה והקונסוליה המרכזית קיבלו עיצוב מעט שונה, ומיקום הכפתורים כעת נוח פחות, אם כי זה בטח עניין של הרגל. לאורך הדלת והדשבורד נמצאות דפנות עץ שמספקות אווירה יוקרתית למכונית המנהלים.

עיצוב תא הנוסעים מעניק לנוסעים תחושה מכובדת ומרשימה, אך גם קלילה וזורמת. לאווירה המכובדת תורמים מושבי העור המרשימים ודיפון העץ בדלתות ובדשבורד, אך השילוב עם גג השמש הרחב וצבע הכיסאות הבהיר מאזנים את תחושת המכובדות ומעניקים תחושה קלילה יותר.

מושבי העור הבהירים מגיעים בצבע קרם יוקרתי, וכוללים תפעול חשמלי מלא (במושבים הקדמיים), וכן יכולת לזכור את הכוונון הקודם. המושבים נוחים, ומספקים תמיכה טובה יחסית לגב ולישבן. משענות הראש מעט נוקשות, אך זה לא מעיב על תחושת הנוחות הכללית שמעניק תא הנוסעים. המושבים האחוריים רחבים ונוחים, יש מקום רב לרגליים, ולמרות הגג הפנוראמי יש מרווח רב לראש. חלקו העליון של תא הנוסעים מוצק ונעים למגע, ואילו חלקו התחתון של הרכב עשוי פלסטיק ובמגע בו לא נעים.

 

תא המטען

כמכונית היברידית כוללת הסונטה גם סוללות, אך אלה לא פוגעות בגודלו הרחב של תא המטען. פתח תא המטען לא כל כך נוח, ואם היה רחב יותר היה נוח יותר להניח בה ציוד.



אבזור

האבזור בסונטה מרשים, וכולל שלל פיצ'רים ותכונות. מערכת Connected Car היא מערכת מולטימדיה עם ממשק מגע וכוללת אפליקציות שונות כמו Waze, סלופארק ומוזיקה. המערכת פועלת בשפה העברית, ומציעה ממשק נוח וקל להפעלה. בנוסף, בדגםLimited  כוללת המכונית גם טעינה אלחוטית לנייד בתקן qi, קירור מושבים קדמיים, וקירור וחימום של כלל המושבים.

 

בטיחות

הסונטה כוללת מערכת בקרת שיוט חכמה שמאפשרת שמירה על מהירות ומרחק קבועים מהרכב שמלפנים וכן מערכת זיהוי שטחים מתים. בנוסף, כוללת המכונית גם 6 כריות אוויר, מערכת לבלימה אוטונומית במצב חירום וחיישני חניה אחוריים.

 

השורה התחתונה

יונדאי סונטה היא מכונית מנהלים מרווחת, ואין ספק שבדגם הנוכחי נעשו מספר שיפורים. מדובר במכונית היברידית שמאפשרת חיסכון בהוצאות הדלק והפחתה בזיהום הסביבה, וכוללת גם איבזור מרשים ומערכות בטיחות רבות. המכונית מרווחת מאוד ונעימה לנסיעה אך כוללת גם מספר חסרונות.

מערכות הבטיחות המתקדמות לא קיימות ברמת הגימור הנמוכה וההגה רך מדי ולא מגיב היטב לעומס. גם הבלמים מגיבים בצורה מעט לא רגילה, אך בסופו של דבר מדובר במכונית מנהלים גדולה וחסכונית שמעניקה תמורה יוצאת דופן למחיר.

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן