מחפשים רכב מיני חדש? איזה רכב מיני כדאי לבחור

8,061

שוק המכוניות הקטנות צמח מאוד בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר ישראלים בוחרים לרכוש מכונית מיני. בדקנו עבורכם איזה רכב קטן כדאי לכם לקנות.

 

פעם הכל היה ברור יותר. הייתה מכונית משפחתית, הייתה מכונית גדולה והייתה מכונית גדולה. הגידול בשוק המכוניות הקטנות והביקוש הרב לכאלה גרם לפיתוח של דגמי מיני רבים, וכיום מכוניות קטנות כוללות מכוניות משפחתיות קטנות, רכבי פנאי קטנים, מכוניות מיני, ואפילו מכוניות מיני עירוניות כמו הסמארט.

אם כן, ההגדרה למכונית קטנה רחבה, ואנחנו מתמקדים כאן בקטגוריה רכבי המיני והסופר מיני, שכוללות מכוניות קטנות יחסית המתאימות למשפחה קטנה בת 3-4 נפשות. המכוניות האלה מספקות מרחב פנימי רחב יחסית, נוחות ובטיחות, צריכת דלק טובה חסכונית וגם מחיר נוח יותר.

 

איזה רכב קטן כדאי לכם לקנות?

השאלה איזה רכב קטן כדאי לכם לקנות היא שאלה המורכבת מאלמנטים שונים. בראש ובראשונה אתם מתעניינים במחיר, שכן הוא מגביל את הטווח האפשרי שלכם, אך בנוסף אליו נבחן גם את הביצועים, את האמינות, את העיצוב, את הבטיחות ועוד.

 

המעוצבת: קיה פיקנטו

אם העיצוב הוא הדבר החשוב לכם ביותר, פיקנטו היא המכונית שלכם. קיה פיקנטו מציגה תא נוסעים מוצלח במיוחד, עם איכות חומרים והנדסת אנוש מהמובילים בקטגוריה. בעיצוב ניתן לראות ירידה לפרטים הקטנים, עם כפתורים מעוצבים בטוב טעם ועניין ומעטפת חיצונית מובילה.

החסרונות הבולטים של הפיקנטו הם נוחות נסיעה בינונית בתוך העיר וצריכת דלק גבוהה יחסית, אולם העיצוב שלה ממקם אותה גבוה בטבלת המכירות של רכבי המיני. בנוסף, הפיקנטו כוללת גם תקופת אחריות ארוכה במיוחד שעשויה לגרום לכם לבחור דווקא בה.

קיה פיקנטו

האמינה: טויוטה יאריס

כאשר מדברים על הרכב האמין לא מתכוונים לרכבים החדישים ביותר, אלא לרכבים שכבר צברו קילומטראז' מסוים על הכביש. רכב אמין, כלומר רכב שאינו נוטה לסבול מתקלות, וגם כאשר אלו מתרחשות מדובר בתקלות מינוריות יחסית.

היאריס כוללת עיצוב עדכני מבחוץ, תנוחת נהיגה טובה וביצועי מנוע טובים, אבל היא בעיקר רכב אמין שמחזיק שנים רבות ללא תקלות משמעותיות. החסרונות הבולטים של היאריס הם רעש תחת עומס והגה קל מדי, אולם אם אתם מחפשים רכב אמין זו אפשרות עדיפה.

ביצועי המנוע הטובים ביותר: שברולט ספארק

 אם מחפשים רכב מיני חדש עם ביצועי מנוע מצויינים שברולט ספארק צריכה להיות הבחירה שלכם. בזכות יחידת ההנעה המוצלחת ובזכות האבזור המודרני שלא תמיד קיים במכוניות המיני, אפשר להכתיר את השברולט ספארק כרכב קטן וכדאי.

הספארק מציגה ביצועי מנוע מצוינים והיא שקטה ומעודנת ביחס לדגמי מיני שבדרך כלל לא מצטיינים בתחום הנסיעה. לאיכות הנסיעה תורמים גם מתלים מרוסנים שמאפשרים מעבר על פני מהמורות ללא חבטות ובידוד רעשי מנוע איכותי. בנוסף לאיכות הנסיעה מציגה הספארק החדשה גם אבזור עשיר ועיצוב פנים מעוצב ויפה.

החסרונות הבולטים של הספארק הם תא המטען הקטן גם ביחס לרכבי מיני אחרות, נוחות נסיעה פחותה בתוך העיר ומעט נוקשות. אבל אם אתם מחפשים רכבי מיני בלי להתפשר על הביצועים זו הבחירה שלכם.

הנוחה לנהיגה: יונדאי i10

בסופו של דבר אתם קונים מכונית כדי לנהוג בה ממקום למקום, לכן הקטגוריה של נוחות הנהיגה צריכה לעניין אתכם. אם אתם קונים את המכונית כדי לנהוג בה דקות ספורות ביום זהו פרמטר שולי יחסית עבורכם, אבל אם אתם צפויים לנהוג במכונית שעות רבות כדאי שתחשבו על יונאי i10.

בזכות כיול מתלים איכותי ובזכות צמיגים וקוטר חישוק מתאימים, ה-i10 נוחה לנסיעה גם בכביש מפותל ומציגה שיכוך טוב בכל המהירויות. לא נטעה אתכם, מדובר במכונית מיני שמציגה יכולות כביש בינוניות ביחס לרכבי פנאי ולמכוניות משפחתיות, אבל בתוך הקטגוריה של רכבי מיני היא מציגה נתונים טובים.

החסרונות הבולטים של היונדאי i10 הם הגה קל מדי שלא תרום לתחושה הבטיחות בנהיגה, וקושי בביצועים תחת עומס, אבל אם נוחות הנהיגה היא מה שמעניין אתכם רוצו לקנות אותה.

החסכונית: סיטרואן C1

כל מי שמחזיק מכונית יודע עד כמה צריכת הדלק משמעותית. כאשר את קונים את המכונית אתם משלמים סכום מסוים, אולם הדלק הוא כסף נוסף שיורד בכל שבוע, בהתאם לצריכת הדלק של המכונית. רכבי מיני חדשים נחשבים לצרכני דלק טובים יחסית, אולם יש כאלה שטובות יותר מן האחרות.

סיטרואן C1, עם מנוע 1.0 ליטר צורכת ליטר דלק לכל 23.8 ק"מ על פי נתוני היצרן, וצריכת דלק בפועל של כ-18 ק"מ לליטר. מדובר בנתונים טובים במיוחד, שמציבים אותה במקום גבוה בין מכוניות המיני האחרות.

הסיטרואן C1 מציגה הופעה חיננית, מרחב מצוין מלפנים ודינמיות רבה בעת הנהיגה בעיר ומחוצה לה. תא הנוסעים מעוצב באופן מינימליסטי, אך בנוי היטב ומציג איכות חומרים גבוהה. החסרונות הבולטים של המכונית הם רעש יתר מהמנוע, ומצמד וידית הילוכים שאינם נוחים כל כך לתפעול. אם אתם מחפשים מכונית חסכונית במיוחד C1 היא אפשרות מצוינת וגרסת הגג הנפתח שלה נחשבת זולה ביחס למכוניות אחרות.

אז איזה רכב מיני כדאי לקנות?

ראינו את המכוניות המומלצות ביותר בקטגוריות השונות, אבל בסופו של דבר אתם צריכים להכריע ולבחור מכונית. הבחירה שלכם חייבת להיות מבוססת על ההבנה של ההבדלים בין המכוניות השונות ועל היכולת הכלכלית שלכם.

אתם בטח רוצים את המכונית הטובה ביותר, אבל יש לכם מגבלות תקציב. כדי להחליט איזה רכב קטן כדאי לכם לקנות עליכם להגדיר מהו התקציב שלכם, לשקלל את כלל הפרמטרים שונים ולמצוא את המכונית המשתלמת ביותר עבורכם. בהצלחה.

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן