טיפים: איך קונים רכב יד שניה

4,462

אנחנו אוהבים לקנות מוצרים חדשים מהניילון, ובמוצרים זולים כמו מוצרי חשמל ביתיים זו אפילו צורת הרכישה הנפוצה. לעומת זאת, כאשר מדברים על שוק הרכב המגמה מעט שונה ואנשים רבים בוחרים לרכוש מכונית מיד שנייה.

 

הסיבות לכך מגוונות, אולם הסיבה המרכזית היא העלות הגבוהה של מכונית חדשה ביחד למכונית יד שנייה. רכישת מכונית יד שנייה עלולה להיות עסק מעט מבלבל ומורכב, וכדי שתצלחו את החוויה הזו בשלום ריכזנו עבורכם מספר טיפים מועילים.

 

איפה כדאי לקנות?

השאלה הראשונה אליה נידרש בקניית מכונית משומשת היא איפה כדאי לקנות אותה. קיימות מספר אפשרויות, וכדאי להכיר את ההבדלים ביניהן כדי לבחור את הצורה המתאימה לכם.

 

קנייה מאדם פרטי

קניית רכב מאדם פרטי מבוססת על חיפוש מכונית באתרי אינטרנט שונים, פנייה אל המוכר, פגישה, בדיקה של הרכב וקנייה. בשוק הפרטי ניתן למצוא רכבים במצב טוב, כאשר אנשים שהינם בעלי הרכב בדרך כלל דואגים לתחזוקה שלו. בנוסף, קנייה מאדם פרטי מאפשרת התמקחות על המחיר, שבדרך כלל תוביל את המחיר להיות נוח יותר עבור הקונה.

קנייה מאדם פרטי כוללת גם מספר חסרונות. ראשית, זה תהליך שעלול לקחת זמן וסבלנות, ואם אין לכם את המשאבים הללו יתכן שתעדיפו אפשרויות אחרות. שנית, קנייה מאדם פרטי לא מקנה לכם אחריות על המכונית ותאלצו לסמוך על האמינות של אדם שאתם לא מכירים.

מגרש מכוניות

קניית רכב מליסינג והשכרה

חברות ליסינג משכירות מכוניות ללקוחות פרטיים, ולאחר זמן מסוים מוכרות אותן בשוק הפרטי. קנייה מחברת ליסינג תהיה פשוטה ומהירה יותר, ובנוסף תכלול אפשרויות מימון מגוונות יותר. יחד עם זאת, המחיר שתדרוש חברת הליסינג יהיה קשיח יותר ותתקשו לנהל איתם משא ומתן אפקטיבי. בנוסף, מכוניות ליסינג והשכרה הן מכוניות שנוהגים בהם נהגים רבים שאינם מקפידים לשמור על הרכב, כך שרכבים אלה מועדים לפורענות מבחינת תקינות.

 


 


קנייה ממגרש מכוניות

מגרשי מכוניות מחזיקים במגוון רחב של מכוניות, בהתאם לגודל המגרש, ומציעים מכוניות שונות ביד שנייה. אם אתם בוחרים לקנות מכונית במגרש חשוב שתעשו זאת במקום אמין שאכן מוכר לכם רכב תקין במחיר משתלם.

 

מה חשוב לבדוק לפני שקונים מכונית יד שניה?

לא משנה באיזו שיטה אתם בוחרים לקנות את המכונית, חשוב שתבצעו מספר בדיקות מקיפות שיסייעו לכם להחליט האם המכונית שווה קנייה:

  • טיפולים: בררו עם המוכר היכן טופל הרכב. רכב שטופל במוסך מורשה הוא בדרך כלל רכב תקין ומטופח יותר, ואם למוכר אין תשובה ברורה לגבי הטיפולים עלול להתגלות כבעייתי. בספר הטיפולים של הרכב תוכלו לראות את מרווחי הזמן של הטיפול, האם הרכב ביקר במוסך במועדים נוספים מלבד הטיפולים הקבועים והאם הוא סובל מתקלות קבועות.
  • מסמכים: אם בחרתם לרכוש מכונית מאדם פרטי כדאי שתבדקו שלא מדובר בסוכן מכוניות, מה שיצויין ברשיון הנהיגה שלו. התבוננו גם ברשיון הרכב ובידקו האם הוא אכן רשום על שמו של המוכר על פי מספר תעודת הזהות. ברשיון הרכב תוכלו לבדוק גם כמה ידיים עבר הרכב, כאשר 00 מציין יד ראשונה, 01 יד שניה וכן הלאה.
  • מכסה מנוע ומה שמתחתיו: גם אם אתם לא באמת מבינים במכוניות, אל תתביישו לפתוח מכסה מנוע. התניעו את הרכב ונסו לזהות רעשים חריגים, ובידקו את התאריך של המצבר, כאשר מצבר ממוצע אמור לתפקד היטב כ-4 שנים.
  • מערכות: מערכות הרכב כוללות את מיזוג האוויר ואת האביזרים החשמליים השונים בתוך המכונית. וודאו כי החלונות פועלים היטב, כי מערכת המיזוג מקררת ומחממת וכי המראות מתכווננות.
  • מפתחות: מכונית חדשה מגיעה עם שני מפתחות, ואם חסר מפתח אחד אתם יכולים להתמקח על הורדת המחיר, כיוון שאתם תיאלצו לשכפל את המפתח.
  • נסיעת מבחן: בצעו נסיעת מבחן קצרה ברכב כדי לבדוק האם הוא נוסע היטב. השתדלו לעשות את הנסיעה גם בכביש מהיר, כיוון שיש תקלות שניתן לזהות רק במהירות גבוהה. ודאו כי ההגה פועל היטב, כי ההילוכים עוברים בצורה חלקה וכי שדה הראייה נוח.
טויוטה
קחו אוויר רגע לפני הרכישה

אם כל אלה משביעי רצון עבורכם תוכלו לעבור לשלב הבא- מכון בדיקות. מכון בדיקות הוא מכון מורשה לבצע בדיקות לרכב, ושם תקבלו פרטים מפורטים על כלל המערכות של האוטו. עלות הבדיקה היא כ-500 שקלים וההמלצה היא לבצע את הבדיקה במכון גם אם נדמה לכם שהמוכר הוא האדם האמין ביותר בעולם.

בסיום הבדיקה תקבלו טופס מפורט שסוקר את המערכות השונות, ואם הרכב עבר תאונות תקבלו על כך מידע. חשוב להבין שהמכון ידווח לכם על בעיות רבות ברכב, אך לא כולן אכן נחשבות לבעיות שצריכות להדאיג אתכם. כיוון שמכון הבדיקות מספק ביטוח על הבדיקה, הוא מכריז על תקלות שהן לא בהכרח תקלות.

על בסיס הבדיקה תוכלו להוריד את המחיר מול המוכר, בהתאם למצב ולרמת ההבנה שלכם בתקלות השונות. תוכלו לפנות גם למוסך עליו אתם סומכים שיסייע לכם להבין האם אלה בעיות אותן אכן יש לתקן, או שהכל בסדר ואפשר להמשיך הלאה.

 

בדקו כי הרכב לא משועבד

הכל עבר חלק: המכונית מושלמת, המוכר נחמד והמחיר מאיר לכם פנים. החלטתם שזה הרכב שאתם לוקחים ועכשיו נשאר נושא התשלום והעברת הבעלות. את העברת הבעלות מבצעים בסניף הדואר, ויש להגיע לשם יחד עם המוכר ועם תעודות זהות. אבל רגע לפני שאתם נוסעים לסניף הדואר חשוב לוודא שהרכב לא משועבד.

רכב משועבד משמעותו שהרכב היווה ערבות להלוואה מסוימת, וכאשר מוחזרת ההלוואה מוסר השעבוד. יתכן שההלוואה הוחזרה, ומבחינת הבנק השעבוד הוסר, אלא שמשרד התחבורה לא עודכן בכך, לכן כדאי לוודא מול משרד התחבורה כי השעבוד אכן הוסר עוד לפני שפונים לסניף הדואר.

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן