היתרונות של השכרת רכב לטווח ארוך

1,669

השכרת רכב לטווח ארוך – גם גמיש וגם יעיל

 

לכל אחד סיבות משלו ללכת על השכרת רכב לטווח ארוך. אבל לפני שנסקור את הסיבות הללו, כדאי להבהיר – מהו בכלל טווח ארוך? האם כל שכירת רכב של למעלה מיום אחד נחשבת כבר טווח ארוך? ובכן, אין קו ברור שמבדיל בין טווח קצר לטווח ארוך, אבל אורכי ההשכרה המקובלים, בתחומי התיירות למשל, עומדים על מספר ימים, לכל היותר. גם השכרה לסוף שבוע מקובלת למדיי, ושוכרים רבים בוחרים בה. טווח ארוך מתייחס אם כן למשך שעולה על מספר ימים, ולכן נוח להתייחס ליחידה של חודש כיחידה ההשכרה הבסיסית כאשר מדובר על טווח כזה (למרות שההשכרה עצמה נמדדת כמובן לפי ימים). אין כמעט צורך לפרט מהם היתרונות של השכרה לעומת קנייה – כל מי שמבין דבר או שניים בענייני רכב מבין זאת מיד. במקרה המוכר, של טיול בארץ אחרת, אין בעצם כל סיבה לקנות רכב (למעט כאשר ההיצע עצום, המכוניות זולות במיוחד וניתן להיפטר מהן במהירות, ואין כמעט דוגמאות למצב כזה בכלכלה הנוכחית), אבל כאשר מדובר על צורך ברכב לטווח ארוך יותר, ובשימוש מקומי, לא כולם חושבים על השכרה לטווח ארוך. עם זאת, חשוב לפתוח את הראש גם לאפשרויות אחרות, במיוחד כאשר הן כל כך יעילות.

רכב אדום
חשוב להגיע להשכרת רכב בצורה יעילה ונכונה

המהפכה שהגיעה אל עולם ההשכרה

הגיע הזמן לומר באופן חד משמעי: להשכרה לטווח ארוך יש יתרונות רבים, במיוחד אם עושים זאת מול חברה רצינית, כמו Buy and Drive (www.buyanddrive). למעשה, קשה לחשוב על מקרה אחד אפילו שבו עדיף יהיה לקנות רכב מאשר להשכירו, לתקופת זמן שכזו. אמנם, לא כולם מודעים לאפשרות, ולכן סבורים שאם יזדקקו לרכב למספר שבועות רצופים, אין להם ברירה אלא לקנות רכב ובהמשך למכור אותו. זו טעות, כמובן. עלויות השכרת הרכב לטווח ארוך ירדו מאוד בשנים האחרונות. ייתכן שהדבר קשור למהפכת הכלכלה השיתופית שהשפיעה על תחומים רבים גם בנושאי התחבורה (ראו למשל מקרה "אובר"), אך בכל מקרה – אין כמעט ספק שכדאי לשקול את נושא ההשכרה לטווח ארוך, לפני שנכנסים ללשונית ה-"רכבים למכירה" באתר האינטרנט האהוב עליכם.

רכב להשכרה
חברת ביי אנד דרייב

להוריד את הכאב מהראש

היתרון הבולט ביותר שיש להשכרה לטווח של חודש על פני מרבית האפשרויות האחרות, היא הימנעות מכניסה להתחייבות ארוכת טווח. במקרים רבים, במיוחד כאשר מדובר על עסקים חדשים, לא ידוע מראש כיצד ייראו בדיוק הדברים, וכל התקשרות משמעותית עלולה להפיל משקל כבד על העסק. בשכירת רכב לתקופה של חודש ניתן לשמור על התנהלות גמישה: לנהל ביעילות את סדר התשלומים, להחליף את הרכב על פי הצורך ואפילו להחזיר אותו לפני תום התקופה. בתקופות שבהן עוברים על העסק שינויים, להתקשרות מסוג זה יש ערך מיוחד: גם ככה יש לבעלי העסק דאגות רבות על הראש (כל מי שהיה לו אי פעם עסק מכיר זאת היטב) והדבר האחרון שהיו רוצים לעסוק בו הוא נושא עלות אחזקת הרכבים, או מכירתם (במקרה הגרוע). גם כאן בא לידי ביטוי החופש הרב שמאפשרת ההשכרה לטווח ארוך. כל התעסקות מיותרת נחסכת, והעול הקשור לרכב נשמר באופן מלא אצל החברה המשכירה, Buy and Drive במקרה שלנו.

לא נפגעים מירידת הערך

כולם יודעים, שברגע שעולה מכונית חדשה על הכביש, ערכה מתחיל לרדת. זהו נושא שיכול ממש להדיר שינה מעיניהם של קוני הרכב, הן כאשר מדובר ברוכשים פרטיים, והן אם מדובר בבעלי עסק. מכונית היא אחד הנכסים הבעיתים ביותר בהקשר זה. בניגוד מוחלט לנדל"ן, למשל, שבדרך כלל נחשב השקעה בטוחה, ולעתים אפילו נהדרת (כמו במקרה של שוק הדירות הישראלי, בשנים האחרונות), על מכוניות חלים כללים אחרים לחלוטין, ולמעט כאשר מדובר ברכבי וינטג', כל מכונית דינה להפוך זולה בעת מכירתה מאשר כשנקנתה. גם דאגה זו נחסכת לחלוטין ממי שמשכיר רכב לטווח ארוך, וזאת מבלי שיוותר על היתרונות הגלומים באחזקה קבועה של רכב, לכל מטרה.

צמצום של טעויות יקרות

בניגוד ללקוחות פרטיים ולבעלי עסק קטנים, בחברות הגדולות יודעים מזמן שהשכרה לטווח ארוך, חודש או יותר, היא משתלמת מאוד. ומה שטוב לחברות הגדולות, שעסוקות תמיד בשורה התחתונה ומוצאות בדרך כלל את הפתרונות היעילים ביותר לפני כולם, בוודאי שטוב גם לקטנים. לעתים היתרון עבור בעלי העסק הקטנים יהיה אפילו משמעותי יותר (יחסית), כי עצם היכולת שלהם לשרוד עוד חודש תלויה לעתים בהבדל של כמה אלפי שקלים לכאן או לשם. במלים אחרות, השכרה לטווח ארוך מאפשרת שליטה רבה יותר על מערך כלי הרכב, ומשפרת את תזרים המזומנים. הסיבה לכך פשוטה: בעלי העסק יכולים להגדיר את התקציב ההשכרה שלהם בדיוק על פי צרכיהם, וכך ישקפו התשלומים החודשיים שהם מוציאים על כלי הרכב, בדיוק את המחיר שכדאי להם לשלם. במקרה שבו היו בעלי העסק מחזיקים כלי רכב בבעלותם, לא ניתן היה לשלוט על כך. תקופה בת חודש שבה אין שום צורך באחד הרכבים, מכל סיבה שהיא, לא מאפשרת לבעל העסק לצמצם את ההוצאות עליו (למעט את הוצאות הדלק כמובן), כי במובן מסוים שילם על כך מראש בעת שקנה את הרכב, מבלי לקחת בחשבון את הדינמיקה העסקית. כדי להימנע מהטעות הזו, כמו גם מטעויות אחרות, כדאי לבחור בהשכרה גמישה, לטווח ארוך.

 

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן