כמה תשלמו על עבירות תנועה לאופניים וקורקינטים

1,691

אופניים חשמליים הם הנושא החם בזמן האחרון בשל ריבוי תאונות הדרכים בהן מעורבים הולכי רגל ונהגי אופניים, כשהולך וגדל גם מספר הקורבנות בנפש שתאונות אלה גובות.

בעקבות ההד התקשורתי הרב שנוצר עקב כך, לא נותרו לממשלה ולרשויות החוק העירוניות, קרי העיריות, ברירה אלא לנסות לטפל בבעיה, לחוקק חוקים חדשים ולאכוף אותם בחומרה.

עיריית תל אביב-יפו למשל, בהחלט העלתה הילוך (תרתי משמע) בנושא כאשר נקטה כמה פעולות אכיפה נגד רוכבי אופניים בעיר אשר רוכבים בניגוד מוחלט לחוק, תוך כדי סיכון רב והפרעות להולכי הרגל וסיכון עצמם ברכיבה על הכבישים.

האכיפה נגד נוסעי האופניים והקורקינטים

כאמור, בעקבות ריבוי התאונות בבחינת הגיעו מים עד נפש החלה עיריית תל אביב לקיים פעילויות נרחבות של תפיסת רוכבי אופניים חשמליים וכלי הרכב עצמם.

במהלך מבצעי האכיפה נתפסו והוחרמו זוגות אופניים של רוכבים אשר נמצאו רוכבים על המדרכה בצורה אשר מסכנת את כל הולכי הרגל.

כל רוכב שהאופניים שלו נתפסו יוכל לשחרר את האופניים שלו ביום לאחר התפיסה ובתשלום 250 שקלים אגרת שחרור וזאת בנוסף לעלות הדו"ח שייאלץ לשלם כל מי שאופניו נתפסו והוחרמו, על ביצוע העבירה.

במקרים של תפיסת אופניי קטין אשר מתחת לגיל 16, יעשה שחרור האופניים מול הורי הקטין.

אופניים חשמליות סיכונים
סעו בזהירות…

פעילויות האכיפה הנרחבות החלו בחודש ספטמבר 2018 בא בעת שנכנסו לתוקפן תקנות האכיפה החדשות. עשרות פקחים מטעם העירייה הוכשרו לכך, קיבלו סמכויות רלוונטיות והחלו לסייר בעיר בניסיון לעצור את הרוכבים המסכנים את שלום ציבור הולכי הרגל.

בחודשים הראשונים למבצע האכיפה האינטנסיבי, בספטמבר ובאוקטובר חולקו לא פחות מכ- 3,900 אזהרות לרוכבי אופניים מסוכנים וכ- 4500 דו"חות. מרביתם ניתנו על רכיבה מסוכנת על המדרכה.

בוא נעשה קצת סדר מה מותר ומה אסור לרוכבי האופניים בעיר:

כאמור פעילויות האכיפה של עיריית תל אביב היו צעד מתבקש אך יש לבחון בהמשך האם צעדים אלו הועילו בבלימת מספר תאונות הדרכים בהם מעורבים רוכבי אופניים חשמליים, הולכי רגל ומכוניות.

נכון לעכשיו אלו האיסורים אשר נאכפים על ידי עיריית תל אביב באמצעות פקחי העירייה:

– חל איסור נסיעה על מדרכות לרוכבי אופניים חשמליים בלבד ברחוב עם תנועה ממותנת אשר לא קיים בהם שביל אופניים, וכן איסור נהיגה בהם על רוכבי אופניים רגילים אשר רוכביהם נמצאים מתחת לגיל שש עשרה.

– חל אסור נסיעה על מדרכות ברחובות בהם יש שבילי אופניים. הדבר תקף לכל הסוגים: אופניים רגילים, חשמליים וקורקינטים ממונעים.

– חל איסור להולכי רגל לצעוד בנתיב המסומן ומיועד לאופניים בלבד.

– חל איסור חצייה ברכיבה במעבר חציה כאשר החצייה תהיה מותרת רק בירידה מהאופניים והובלתם ביד לצד הרוכב בין אם מדובר באופניים חשמליים, רגילים וכן קורקינטים רגילים או חשמליים.

כמו כן ייאכפו תקנות תעבורה על ידי פקחי העירייה ויינתנו קנסות על:

– שימוש כלשהוא בטלפון נייד בזמן הרכיבה לרבות איסור באחיזת המכשיר וקריאת SMS – כאשר על כך תשלמו 1000 שקלים במידה ותתפסו.

– שימוש בלתי תקין במדרכות, בשביליי האופניים ובמעברי חצייה ברכיבה מסוכנת על ידי מי שהדרך, הכביש, המדרכה או השביל לא מיועדים לו ועל כך יינתנו  קנסות בסכומים של 100 – 250 שקל.

– על גרימה של הפרעה לתנועתם של עוברי אורח במדרכה יינתן קנס של 250 שקלים.

– על הליכה של הולכי רגל בנתיב אשר מיועד לרכיבת אופניים בלבד: קנס של 500 שקלים.

– על עבירת הרכבה של נוסע נוסף האסורה גם כן על פי התקנות יינתנו קנסות בדרגות שונות בין 100 -250  שקלים.

– קנסות על שימוש אסור באוזניות בזמן הרכיבה: 250 שקלים.

ראש עיריית תל אביב – יפו רון חולדאי התבטא בנושא ואמר שהמדרכות אינן הפקר ושהעירייה שמחה שאופניים הצליחו להפוך לאלטרנטיבה ראויה לרכבים הפרטיים ככלי תחבורה זמינים אך שלא ניתן לקבל את תופעות הנסיעה חסרת האחריות והפרועה אשר מסכנת לא אחת את הולכי הרגל.

כמו כן אמר ראש העיר שהעירייה משקיעה בסלילת שבילי אופניים רבים ובפיתוח של תשתיות, אוכפת את החוק ועושה ככל הנדרש על מנת למגר את התאונות ואת הנסיעה הבלתי מרוסנת של רוכבי האופניים והקורקינטים ברחבי העיר.

נכתב על ידי ערן סיון

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן