הפעם זה סופי: למשטרה יש אישור להשתמש בדוחות המצלמות

1,959

חשבתם שצילומי מצלמות המשטרה אינם קבילים ושאתם יכולים להמשיך לנסוע במהירות ולבטל כל דו"ח שתקבלו בעקבות נסיעה במהירות מופרזת? יש לנו חדשות לא כל כך טובות בשבילכם והפעם זה כנראה סופי (אם כי ייתכנו ערעורים…).

המערכה המשפטית הבלתי נגמרת בנושא אמינות מצלמות המהירות של המשטרה החלה בפסיקת בית משפט השלום בעכו אשר קבע שמצלמות המהירות שהוצבו על ידי המשטרה במסגרת פרויקט א'3 אינן אמינות ושאין לקבל כל דו"ח אשר ניתן לנהגים בעזרת צילומי רכביהם ע"י אותן מצלמות.

בשלב הבא אותן מצלמות מהירות עברו בדיקה נוספת על ידי צוות של הטכניון והפרקליטות מצאה שעל פי דעתה המצלמות דווקא כן אמינות.

הטוויסט בעלילה המשיך לאחר שהמשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שלמה למברגר שלח מכתב אל ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב דורון ידיד, לפיו מותירה פרקליטות המדינה למשטרה את האפשרות שכן להסתמך על המדידה של המצלמות הללו, כן להגיש כתבי אישום על עבירות מהירות על סמך מערכת מצלמות זו וכן לגבות קנסות לאחר הגשת פסקי דין רלוונטיים.

מצלמות מהירות בעולם

נחה דעתה של הפרקליטות – המצלמות תקינות אפשר לתת דוחות

עורך הדין למברגר הסביר שאכן עלו סימני שאלה בנוגע לפעולת מערכת מצלמות א' 3, אך לאחר שהוחלט לבצע שורה של בדיקות מקיפות ומעמיקות כדי לבחון את מהימנות המערכת נתקבלו תוצאות חיוביות בהחלט בכל הנוגע לאמינות המצלמות.

כמו כן הוסבר על ידו שלאחר השלמת הבדיקות הועבר דו"ח של הטכניון בעניין אותה מערכת א' 3 ותוצאות של בדיקות נוספות ובהתבסס על כך הועברו שאלות והערות בקשר לדוח וכולן קיבלו מענה מספק.

מסקנת עורך הדין לאור תוצאות אלה ועל בסיס נוסח הדו"ח הסופי היא כי מערכת א' 3 אכן מהימנה לחלוטין וניתן לבסס על סמך פעולותיה דוחות תנועה על בסיס מהימן בבתי המשפט.



לפיכך ניתן לחזור ולנהל דיונים עם הוכחות בהליכים שהתבססו על דוחות מערכת אלה וכן לחזור ולגבות תשלום קנסות בגין דוחות מהירות שיצאו בהסתמך על אותה מערכת.

יחד עם זאת יש מי שטוענים שהדיון הציבורי סביב מצלמות המהירות ואמינותן, מסיט את הדיון סביב השאלה האמתית והיא האם הן בכלל יעילות ועוזרות למניעת תאונות הדרכים.

רבים טוענים שמערכת אכיפת החוק נוקטת באמצעים לא יעילים ושסיבת המהירות אינה בין הסיבות המרכזיות לבעיות הבטיחות בישראל ובעולם שבעטיין נגרמות התאונות.

טענתם היא שמהירות גבוהה אינה בין הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים וגם אם יש לה חלק בכך הוא מזערי באופן יחסי.

בנוסף טוענים רבים שהאכיפה נעשית במקומות שוליים ושקנסות המשטרה והכסף המגיע מהאזרחים כתוצאה מדוחות המהירות הן בין הסיבות המרכזיות להשארת המערכת הלא רלוונטית.

אין ספק שבעיית תאונות הדרכים בישראל הגיעה לממדים גדולים למדי כאשר אנו שומעים חדשות לבקרים על אזרחים המעורבים בתאונות דרכים. לאחרונה התווספו לכך נהגי האופניים החשמליים אשר מוסיפים שמן למדורה והמעורבות שלהם בתאונות דרכים בין עם נהגים או הולכי רגל צריכה לגרום לגופי האכיפה לחשב מסלול מחדש ולהיערך בצורה שונה למניעת תאונות אלה.

משטרת תנועה
תמונה: ויקיפדיה

שמים סוף לתאונות – עם או בלי מצלמות

שורה תחתונה – בעיית תאונות הדרכים בישראל לא תיפתר מהכשרתן של מצלמות המהירות.

יחד עם זאת אם הנהג הישראלי יוריד את הרגל מהגז קצת, ייתן זכות קדימה, ייסע כחוק ולא יעבור על חוקי התנועה בצורה תכופה כל כך כפי שהוא נוהג בה כיום, יכול להיות שנראה ירידה במספר תאונות הדרכים כל שנה כאשר כיום תאונות הדרכים מהוות הגורם מס' 2 למוות אחרי מחלות וזה בוודאי נתון שצריך להדאיג את הרשויות.

 

נכתב על ידי ערן סיון

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן