5 טיפים ללמידה נכונה למבחן התיאוריה

2,038

אחד האתגרים המרגשים ביותר בחייהם של כל צעיר וצעירה הוא הוצאת רישיון נהיגה.  

אין ספק שמדובר בחוויה גדולה שאנו מתכוננים אליה וחושבים עליה ימים כלילות לפני השיעור הראשון והעלייה הראשונה על הכביש, כאשר ההגה בידיים שלנו!

אחר כך מתחילים שיעורי הנהיגה ואנו מתגלגלים לנו אל עבר הטסט המיוחל ובין אם אנו עוברים טסט ראשון או צריכים כמה טסטים כדי לעבור (הרי לא כולם נולדו נהגים מלידה) דבר אחד חובה על כל הנהגים הצעירים, החדשים ובכלל והוא לעבור את מבחן התיאוריה.

מבחן התאוריה רגע לפני התחלת הנהיגה

עוברים את מבחן התיאוריה בהצלחה

ראשית נבין מה הוא אותו מבחן תיאוריה שכולם חייבים לעבור על מנת לקבל רישיון נהיגה אך רבים נכשלים בו שוב ושוב, נאלצים לקיים אותו כמה וכמה פעמים, ובמקרים רבים זה הדבר היחיד שמעכב את הוצאת רישיון הנהיגה שכן התלמיד כבר יודע לנהוג היטב.

כך נוצר מצב של תלמיד נהיגה שעבר כמה כמות שיעורים מכובדת ומספקת והוא כבר יודע לנהוג אבל הוצאת הרישיון מתעכבת כי דווקא את מבחן התיאוריה הוא לא מצליח לעבור.

בינתיים יכולת הנהיגה שלו נשכחת והוא צריך לקחת כמה שיעורי נהיגה נוספים ולהוציא כסף נוסף.

איך אפשר לחסוך את הכסף הזה ולהוציא את רישיון הנהיגה בהקדם האפשרי? לעבור את מבחן התיאוריה כמובן. וזה אומר להתכונן אליו כראוי ובצורה חכמה.

מבחן התיאוריה הוא מבחן אמריקאי המורכב למעשה מכל החומר התיאורטי שלפיו אנו נוהגים הכביש: תמרורים, כללים, שילוט, הוראות נהיגה, כיצד להתנהג בכביש ומול הולכי הרגל, כיצד לנהוג בצורה תקינה ועוד.

הנה כמה טיפים לכל מי שרוצה לעבור את מבחן התיאוריה

זכרו, בלי לעבור את מבחן התיאוריה של הנהיגה, לא תוכלו לקבל רישיון נהיגה גם אם אתם יודעים כבר לנהוג ומוכנים לטסט.

טיפ 1: דבר נוסף שחשוב להבין – מבחן התיאוריה מתבסס למעשה על חוקי כביש והנהיגה אותם אתם לומדים בצורה מעשית על הכביש במהלך לימודי הנהיגה שלכם. מכאן נובע שככל שתיקחו יותר שיעורי נהיגה ותבינו כיצד יש לנהוג לפי השלטים והתמרורים, כך גם באופן אוטומטי תטמיעו את המידע בראשכם ותגיעו כבר חצי מוכנים למבחן התיאוריה.

כמובן שלא בכל התמרורים המיוחדים אנו נתקלים במהלך שיעורי הנהיגה אבל הנה הטיפ בעניין: בקשו ממורה הנהיגה שלכם לשים דגש מיוחד על כך – במלים פשוטות, הסבירו לו שאחת המטרות שלכם בשיעורי הנהיגה זה שיעזור לכם להתכונן למבחן התיאוריה ושאתם רוצים לעבור ליד כמה שיותר שלטים ותמרורים, שתוכלו לדעת הלכה למעשה על מה מדובר בכביש וכך גם להכניס את המידע לראש לקראת מבחן התיאוריה.

טיפ 2:  משרד התחבורה בא לעזרת כל מי שרוצה לעבור את מבחן התיאוריה ומפרסם מבחנים קודמים, שאלות ותשובות וכמובן את כל החומר הנלמד הדרוש לבחינה. עשו לעצמכם טובה גדולה שתחסוך לכם זמן וכסף ועברו על החומר. כאמור כישלון במעבר של מבחן התיאוריה דוחה את תאריך קבלת רישיון הנהיגה שלכם ומעבר לכך שזו קצת פדיחה להיכשל במבחן התיאוריה אתם רוצים לעבור בפעם הראשונה גם במבחן התיאוריה וגם במבחן המעשי.

טיפ 3:  היעזרו בחברים, נהגים וותיקים, אתרי אינטרנט, חברים שסיימו נהיגה מונעת ועוד. כל מידע שיכול לעזור לכם. עשו סיכומים של החומר, עברו על הבחינות האחרונות, התעדכנו בשינויים שיש בבחינה ותגיעו מוכנים. גם אם יש שאלה שאתם לא יודעים איך לענות עליה כי שכחתם או פשוט לא נתקלתם בה בחוברת, לכו לפי ההיגיון הפשוט ולפי שיטת האלימינציה שתמיד עוזרת במבחנים אמריקאים. בהצלחה!

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן