האם כדאי לרכוש משאית חדשה או יד 2?

1,754

מהם באמת השיקולים?

החלטתם שאתם רוצים לנהוג במשאית, התייעצתם עם אנשים סביבכם ואפילו מצאתם חבר טוב של ההורים שהוא נהג משאית מזה למעלה מ-20 שנים אבל אף אחד לא הצליח לומר לכם מה כדאי לרכוש, משאית חדשה או דווקא משאית יד שנייה. כמובן שניתן להגיע לעמודים שונים ברחבי הרשת, כמו למשל משאיות למכירה יד 2, או יד שניה משאיות למכירה שם תוכלו למצוא היצע משמעותי של אפשרויות. בנוסף, קטגוריה נוספת שחשוב לדעת שקיימת היא משאיות עם מנוף למכירה יד 2 אבל מהם באמת השיקולים כאשר קונים משאית על מה כדאי לחשוב לפני קנייה כל כך משמעותית?

מחיר

מחיר משאית חדשה
מה הכי מתאים לתקציב שלכם

בסוף, כמו בכל החלטה עסקית אחד השיקולים המרכזיים הוא המחיר. משאיות יד 2 למכירה יעלו באופן כללי פחות מאשר משאיות חדשות מהניילונים. כאשר בכל מקרה משאית היא דבר יקר יחסית אז פרמטר המחיר הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים בהחלטה. לכן, לאור העובדה שמלכתחילה משאיות בישראל, במיוחד כאשר מדובר ברכישת משאית חדשה מהניילונים הן יקרות במיוחד, התפתח שוק משמעותי של משאיות למכירה יד 2, החל מיד שניה משאיות למכירה רגילות ועד משאיות עם מנוף למכירה יד 2. אפשרות זו קורצת לרבים אבל חשוב לזכור כמובן שיש עוד שיקולים שכדאי לקחת בחשבון מלבד המחיר. 

ביצועים ותפקוד

שאלה חשובה שכדאי להתחיל איתה מלבד המחיר היא מהו בכלל הצורך במשאית. האם כדאי לקנות משאית גדולה או קטנה? הרי כמו ברכבים רגילים, גם בתחום זה יש כמובן דגמים שונים, עם נפחים שונים ויכולות שונות, הן ברמת הנסיעה והן בתחום המשקל שניתן לשאת. כמו כן, יש לבחון האם למשל המשאית תשמש להובלת מטענים בתוך העיר או דווקא מחוץ לעיר וכן כמה קילומטרים המשאית אמורה לגמוע ביום או בשבוע. שאלות אלו יכולות להשפיע באופן משמעותי על ההחלטה אם לקנות משאית חדשה מהניילונים או דווקא משאית יד שנייה שניתן למצוא בלוחות יד שנייה משאיות למכירה הפזורים ברחבי הרשת.

תחזוקה 

תחזוקת משאית
תחזוקה

בדיוק כמו בתחום של רכבים "רגילים" גם בכל הנוגע למשאיות, בין אם מדובר במשאית חדשה או במשאית יד 2 אחת השאלות הכי חשובות נוגעת לתחזוקה השוטפת, הן מבחינת הצורך והן מבחינת העלות. כך למשל, כדאי לבחון את העלויות של הטיפולים השונים במוסך, את עלותם של חלקי החילוף השונים ואת זמינותם של חלקי החילוף שיכולה גם היא להשפיע על המחיר. זאת משום, שלרוב חלקי חילוף של משאיות יותר פופולריות ונפוצות בשוק צפויים להיות זולים יותר מחלקי החילוף של משאיות נדירות יותר וזאת לאור הכמות הגדולה יותר שלהם וכן התחלופה הגבוהה שלהם. נכון שמשאיות יד 2 למכירה עשויות לכלול עלויות תחזוקה גבוהות יותר אבל אולי זה מתקזז עם המחיר הנמוך יותר ולכן דווקא לא כדאי לפסול על הסף.

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן