סוף סוף היצרנים המיינסטרימים מתחילים להדביק את הפער עם אוהבי ה Tesls, לפחות זה הרושם שניתן על ידי יגואר לאחר הגילוי החדש – I-Pace concept, בתערכות הרכב (אוטו שואו) בלוס אנג'לס בינואר 2017.
ה- Jaguar i-Pace קונספט הוא מעין אב טיפוס של SUV שמציג ביצועים גבוהים. הוא כולל מנוע חשמלי על כל סרן, מערכת All wheel drive , סוללה חשמלית של 90kWh וחמישה מושבים.יגואר טוענים כי הקונספט החדש משלב רמיזות של סופר קאר, עם ביצועים של רכב ספורט והרבגוניות של SUV חמישה מושבים. ואם בוחנים את התמונות, בהחלט יש גוונים של C-X75 בעיצוב החדש שלה.
האם ה- Ipace נותנת ביצועים הדומים ליגואר?
נתוני הבציעו של ה- Ipace הופכים מרשימים ברגע שקוראים אותם:
מנוע 197bhp, 258lb ft (x2)
תיבת הילוכים single-speed epicyclic (x2)
Total output 395bhp, 516lb ft
Battery 90kWh liquid-cooled Li-ion
0-60mph Approximately 4.0sec
Top speed TBC
Range (NEDC) 311 miles+
Range (EPA) 220 miles+
Drag coefficient 0.29
Weight 2100kg (est
Weight distribution Circa 50:50
כדי להכנס קצת לפרופרוציות, תביעת הגלגל של היגואר החדשה היא מעט גדולה יותר מזו של ה BMW M3, וגם גבוהה ממנה בכ- 13 סנטימטר. והיצרן שואף להגיע בעקבות זאת לשוק רחב יותר.
אז מה מהדק את ה- ipace לכביש?
שלדה בסגנון "סקייטבורק", כמו זו הנחשפה ב- ID CONECEPT הנמצאת תחת טסלה או פולסווגן. שלדה המשמשת את קבוצת פולסווגן בארכיטקטורה החדשה הנקראת – MEB.
היגואר החדשה כוללת יחידת כונן חשמלי לכל סרן, מערכת מתלים כפולה, אחורית וקדמית, מתלי אוויר ומערכת הגה אלקטרומכנית. סוללת הליטיום הממוקמת במרכז הסרן עוזרת לשמור על מרכז הכובד נמוך.
כמה זמן יקח להטעין את ה- I pace?
יגואר טוענת כי סוללת ה- 90pWh של ה- i pace יכולה להיטען בין 0% ל – 80% ב- 90 דקות. באמצעות נקודת טעינה של 50KW DC.
נצטרך למצוא נקודת טעינה מהירה וחזקה כדי לאפשר את זה, הבעיה היא שרוב נקודות הטעינה, האיטיות והמהירות נעות בין 2KW ל – 3KW.
אני רוצה לשמוע עוד על המראה החיצוני
יגואר ניצלה את ההעדרות של תחנת כח קונבנציונלית, האיריכה את בסיס הגלגלים וקיצרה את הסככה. בכך היא נתנה ל איי פייס צורה מעט מרובעת והנותנת תחושת יציבות. היעדרות המנוע מלפנים נתן את החופש ליגואר לעצב את פנים המכונית בסגנון פנים בולט כדי למקסם את המרחב הפנימי כמה שיותר.
דגשים נוספים הם הגלגלים עם הקוטר העצום – 23" אינטש, דלתות מפחיתות גרירה, ואורות לד דקים מלפנים ומאחור.
תשומת לב רבה הוקדשה להפחתת הגרירה במאמץ להוציא את מיטב הביצועים.
מה עם האבזור הפנימי, משהו מיוחד?
אז מחוץ לעובדה שתא חמישה המושבים הוא מרווח דיו וגודלו כ- 530 ליטר, ובנוסף אליו עוד 28 ליטר אחסון מקדימה. בתוך ה- i pace אנו נמצא רצפה שטוחה, קונסולת שליטה מרכזית צפה, מושבים קלי משקל, ומכשיר דיגיטלי בכל מושב להתאמה אישית.
למרבה הצער, יגואר החליטה להשתמש בכפתורי סיבוב קונבנציונלים לצורך בקרת האקלים, ואת מערכת ה- GPS והמדיה משמש מסך 12" אינטש.
מערכת צבעונית מציגה לנהג בקו ראיותו נתונים חשובים מה שמפחית את הצורך שלו להביט מטה אל מרכז המדיה.
מתי היגואר החדשה תצא לשוק?
הצפי ליציאת גרסת ההפקה של ה- אי פייס הוא אמצע 2018, בערך באותו הזמן של ה- טסלה 3. המחירים צפויים להתחיל בסביבות ה 70 אלף דולר.
האם היגואר החדשה תגיע לארץ?
אין סיכוי.