מה מקשה על נהגים ישראלים להוציא תו נכה?

826

נהגים ישראלים לא תמיד יודעים כיצד לממש את זכותם להוצאת תו נכה לרכב. אלה הטעויות, האתגרים והדרך להתמודד איתם בצורה נכונה

שלט חניה לנכים
נהגים ישראלים רבים אינם יודעים לממש את זכותם לקבלת תו חניה לנכים.

קבלת תו נכה נדרשת לנהגים רבים שמתמודדים עם מוגבלות כלשהי בתנועה או עם בעיות רפואיות נוספות. עם זאת, חלקם לא מכירים את השלבים שיש לעבור בכדי לקבל את התו. אלה הטעויות הנפוצות ביותר, והפתרונות שכדאי להכיר:

  • חוסר היכרות עם דרישות הסף – הוצאת תו נכה מתאפשרת לבעלי תעודת נכה, שהיא מסמך שונה. את תעודת הנכה מקבלים מהביטוח הלאומי, והיא נשלחת בדואר לזכאים. חשוב להזכיר שלא כל בעל תעודת נכה זכאי להוציא תו נכה עבור חנייה. כדי לקבל תג נכה כזה יש צורך לעמוד בקריטריונים של משרד התחבורה, שכוללים רשימה של סעיפים בהם התניידות באמצעות כיסא גלגלים, ליקוי בראייה וכדומה. 
  • חוסר היכרות עם אופן הגשת הבקשה לקבלת תו נכה – כדי להוציא תג נכה או לחדש אותו, יש לפנות אל משרד התחבורה ולצרף לבקשה מסמכים רלוונטיים.
  • קושי באיתור המסמכים הנדרשים – רבים מהנהגים פונים אל משרד התחבורה ללא ניירת רפואית שמפרטת את מצבם ואת הסיבות בגינן הן זקוקים לתו. בקשה שאינה מבוססת על המסמכים הרלוונטיים לא תאושר. נהגים שאינם יודעים מהם המסמכים הנדרשים או מתקשים לאתר אותם, עשויים להתמודד עם בעיה בהקשר הזה. 
  • חוסר היכרות עם הגופים שיכולים לסייע בדרך – כמו שניתן לראות, תהליך הוצאת תו נכה עשוי להיות מאתגר ומורכב. כדי להימנע מבזבוז זמן ולמצות את זכויותיכם, ניתן לפנות אל חברות מימוש זכויות רפואיות כמו לבנת פורן למשל. נציגי לבנת פורן מגיעים עם הניסיון הנדרש בכל הקשור לשלבים השונים, ויכולים לייעץ בכל שאלה רלוונטית. 

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן