איך בוחרים קסדות לאופנועים?

450

קסדות לאופנועים הן אביזר שמשפיע בצורה משמעותית על בטיחות הרוכבים. אלה הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים קסדה חדשה

אופנוען חובש כסדה שחורה

קסדות לאופנועים הן בין הרכישות הראשונות של כל רוכב אופנוע או קטנוע. ואכן, בשונה מאקססוריז שנחשבים לעניין של בחירה, קסדה היא קניית חובה ואסור לעלות בלעדיה על הכביש. מה צריך לבדוק ועל מה חשוב לשים דגש כשקונים קסדות לאופנועים?

  1. האם מדובר בקסדה חדשה? קסדה יד שנייה, שייתכן שעברה כבר פגיעה אחת או יותר, לא תגן על הראש שלכם באותה היעילות. כך שכדאי להימנע מהצעות אטרקטיביות ולקנות קסדות לאופנועים שטרם שימשו אחרים.
  2. מהו סוג הקסדה שנחוץ לכם? קסדות נחלקות לסוגים שונים, בהם קסדה סגורה, קסדה נפתחת וקסדת שלושה רבעים. לכל סוג מאפיינים משלו, כך שכדאי לקרוא, לבדוק ולהכיר את המאפיינים השונים, כמו גם את ההתאמה בין הקסדה לבין סוג הרכיבה שלכם.
  3. האם הקסדה עומדת בתקן? הקסדה שלכם צריכה לעמוד בתקן הבטיחות האירופאי העדכני. התקן מתעדכן אחת למספר שנים, כך שכדאי לבדוק מהו התקן הרלוונטי כיום ולוודא שהקסדה אכן עומדת בו. ניתן לבדוק זאת באתר היצרנית, לברר בחנות שבה מבוצעת המכירה או להתבונן בתווית עצמה.
  4. האם הקסדה מתאימה לראש שלכם? מדדו מספר קסדות אם יש צורך, כדי לוודא שאתם יודעים מה המידה שלכם, ובדקו שהקסדה לא גדולה מדי, לא נופלת ויושבת היטב במקומה.
  5. אילו מאפיינים נוספים יש לה? ייתכן שתעדיפו קסדות קלות, שלא מכבידות כששמים אותן, מרופדות ובעלות תכונות ששומרות עליהן לאורך זמן מפני שריטות ואדים.

וכמובן – האם מדובר בקסדה מ"בית" טוב?

כשמתחדשים בקסדה, חשוב לשים דגש גם על בית העסק ממנו מבצעים את הרכישה. אתם רוצים להיות בטוחים שיוצעו לכם כל הדגמים המתקדמים ביותר, שעומדים בתקן הנדרש ומתאימים לשגרת הרכיבה שלכם. צור חלפים, אחת מהחברות הוותיקות בישראל בתחום האופנועים, מתמחה בייבוא ציוד ואביזרי רכיבה לקטנועים ואופנועים. אז אם אתם רוצים להתייעץ, לבדוק ולבחור קסדה שתשמש אתכם לאורך זמן, צור חלפים הוא הכתובת שלכם.

You might also like More from author

Leave A Reply

Your email address will not be published.

דילוג לתוכן